Mam do napisania e-mail:
T6. Wie ist die Wohnung? Schreibe eine E-Mail.
Jesteś zainteresowany / zainteresowana pewną ofertą wynajmu mieszkania. Napisz
maila do właściciela mieszkania, w którym zapytaj o:
● wielkość mieszkania,
● wyposażenie mieszkania,
● koszty kaucji,
● możliwość obejrzenia mieszkania.
oraz napisać reakcje w podanych sytuacjach.
T7. Was sagst du? Schreibe es auf.
Napisz, jak zareagujesz w podanej sytuacji.
7 x 1 pkt = 7 pkt
1. Zapytaj kolegę / koleżankę, jakiego poszukuje mieszkania.
………………………………………………………………………………………
2. Powiedz, od kiedy i w jakiej części miasta poszukujesz mieszkania.
………………………………………………………………………………………
3. Podczas pobytu w Berlinie chciałbyś / chciałabyś zwiedzić galerię obrazów.
Zapytaj, jak dostać się do tego miejsca.
……………………………………………………………………………………...
4. Podczas wycieczki po Wiedniu, chciałbyś / chciałabyś zwiedzić Prater. Zapytaj na
którym przystanku powinieneś / powinnaś wysiąść.
………………………………………………………………………………………
5. Zapytaj właściciela mieszkania o dodatkowe koszty utrzymania mieszkania.
………………………………………………………………………………………
6. Zapytaj, w jakie urządzenia i meble jest wyposażone mieszkanie, które chcesz
wynająć.
………………………………………………………………………………………
7. Podczas pobytu w Niemczech zepsuła Ci się pralka automatyczna. Wezwij
fachowca do naprawy pralki.
………………………………………………………………………………………………….
Bardzo proszę o pomoc, muszę to zrobić na jutro, a z niemieckim naprawdę sobie nie radzę.
z góry dziękuję za pomoc i liczę na szybką odpowiedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T17:16:56+02:00
Von:
An:
Betref:Wohnungssuche

Guten Tag,mein Name ist .......
Ich habe Ihre Anzeige gelesen und ich möchte von Ihnen ein Paar Informationen von dieser Wohnung bekommen.
1.Wie groß ist die Wohnung?
2.Sind irgendwelche Möbel in diese Wohnung die ich ewentuell übernehmen könnte?
3.Wie groß ist die Kaution?
4.Gibt es eine Möglichkeit,dass ich diese Wohnung sehen kann?

Ich werde mich freuen über möglichst schnelle Antwort.

Schöne Grüsse

1. Zapytaj kolegę / koleżankę, jakiego poszukuje mieszkania.
…Welche Wohnung suchst du?
2. Powiedz, od kiedy i w jakiej części miasta poszukujesz mieszkania.
Sag mal,seit wann bist du auf der Suche nach eine neue Wohnung und in welche Stadtteil soll das sein?
3. Podczas pobytu w Berlinie chciałbyś / chciałabyś zwiedzić galerię obrazów.
Zapytaj, jak dostać się do tego miejsca.
Ich möchte gerne die Bildergalerie besichtigen.
Wie komme ich dahin ?
4. Podczas wycieczki po Wiedniu, chciałbyś / chciałabyś zwiedzić Prater. Zapytaj na
którym przystanku powinieneś / powinnaś wysiąść.
Auf welche Bushaltestelle muss ich aussteigen.Ich möchte den Prater besuchen gehen.
5. Zapytaj właściciela mieszkania o dodatkowe koszty utrzymania mieszkania.
…könnten Sie mir noch sagen welche Zusatzkosten sind in diese Wohnung?……………………………………………………………………………………
6. Zapytaj, w jakie urządzenia i meble jest wyposażone mieszkanie, które chcesz
wynająć.
Sind dort irgendwelche Hausgeräte oder Möbel die ich ewentuell mieten kann?
7. Podczas pobytu w Niemczech zepsuła Ci się pralka automatyczna. Wezwij
fachowca do naprawy pralki.
Die Waschmaschine ist kaputt gegangen.Wann können Sie kommen und sie reparieren?
2010-03-31T17:44:47+02:00
Hallo!
Mich interessiert die Angebot, um eine Wohnung zu vermieten. Ich möchte ein paar Fragen stellen. Ich will wissen, wie groß diese Wohnung ist. Wie sieht die Ausstattung aus? Wie viel Geld muss ich bezahlen? Gibt's eine Möglichkeit, um diese Wohnung zu ansehen?
Ich bitte um schnelle Antwort.
Schöne Grüße
XYZ