Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T08:51:05+02:00
Wyznacz dziedzine i miejsca zerowe funkcji

a)f(x)=-2x²-x+3
D=R
miejsca zerowe funkcji:
-2x²-x+3=0
Δ=1+24=25
√Δ=5
x=6/-4=-3/2
x=1

b)f(x)=2x+1(to jest u góry) /x²-1(to jest na dole)
D=R\{-1;1}
miejsca zerowe funkcji:
2x+1(to jest u góry) /x²-1(to jest na dole)=0
2x+1=0
2x=-1
x=-1/2

c)f(x)=√¹/₃x-2 (jedna trzecia x wszystko pod pierwiastkiem )
D:
1/₃x-2≥0
1/3x≥2 /*3
x≥6
D=<6;+∞)
miejsca zerowe funkcji:
¹/₃x-2=0
x=6
2010-03-31T08:58:45+02:00
A)f(x)=-2x²-x+3
D=R
0=-2x²-x+3
Δ=1+24=25
x₁= (-b-√Δ) /2a
x₁=1 <--- miejsce zerowe
x₂= (-b+√Δ)/2a
x₂=-1,5 <--- miejsce zerowe

f(x)=(2x+1) /(x²-1)
x²-1≠0
(x-1)(x+1)≠0
x≠1 i x≠-1
D= R\ {-1,1}
0=2x+1
2x=-1
x=-0,5 <--- miejsce zerowe

f(x)=√¹/₃x-2
¹/₃x-2 ≥ 0
¹/₃x ≥ 2 |*3
x ≥ 6
D = <6, ∞)
0=¹/₃x-2
¹/₃x = 2 |*3
x=6 <--- miejsce zerowe