Suma trzech kolejnych liczb całkowitych wynosi 21. Znajdz te liczby?



Czterej przyjaciele, zapaleni turyści, postanowili współnie kupić nowy namiot. Wojtek pokrył 24% kosztów zakupu, Jacek 28%, Marek 22%,a Jurek dołożył brakujące 325zł. Ile kosztował namiot?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T11:10:35+02:00
N- pierwsza liczba
n+1- druga liczba
n+2 - trzecia liczba
n+n+1+n+2=21
3n+3=21
3n=21-3
3n=18/:3
n=6
te liczby to 6,7,8

zad2
x - koszt namiotu
24%x+28%x+22%x+325 = x
0,24x+0,28x+0,22x-x=-325
-0,26x=-325 /:0,26
x=1250 zł - tyle kosztował namiot
2010-03-31T11:12:42+02:00
1) 21/3=7

Zatem sa to liczby 6,7,8.



2) 24%+28%+22%=74%
100%-74%=26%
26%=325zl
325/26=12.5
12.5*100=1250zl