Liczbę 57, w której 5 jest cyfrą dziesiątek, a 7 cyfrą jedności, można zapisać w postaci:
5*10+7*1. W ten sposób zapisz liczbę, w której:
a) x jest cyfrą dziesiątek, y jest cyfrą jedności;
b) jest 8 dziesiątek i a jedności;
c) s jest cyfrą setek, d cyfrą dziesiątek, j cyfrą jedności;
d) jest z setek, 4 dziesiątki i w jedności;

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T11:53:33+02:00
A)10*x+1*y
b)10*8+1*a
c)s*100+d*10+j*1
d)z*100+4*10+w*1
2010-03-31T12:53:06+02:00
Liczbę 57, w której 5 jest cyfrą dziesiątek, a 7 cyfrą jedności, można zapisać w postaci:
5*10+7*1. W ten sposób zapisz liczbę, w której:
a) x jest cyfrą dziesiątek, y jest cyfrą jedności;
b) jest 8 dziesiątek i a jedności;
c) s jest cyfrą setek, d cyfrą dziesiątek, j cyfrą jedności;
d) jest z setek, 4 dziesiątki i w jedności;


a)10x+y ( umownie do liter nie trzeba pisać *)
b)8 *10+a ( 1 * a to 1a, a 1 się nie pisze więc zostaje samo a)
c)100s + 10d + j
d)100z + 10*4 + w


Mam nadzieję, że pomogłam.