Matematyka z + kl. 1 str 180 zad 5
Pani Kowalska zarabia miesiecznie o 200zł więcej od pana Kowalskiego. W ciagu roku oboje razem zarobili 48 tys. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego ?

Na dziś. proszę o szybką odpowiedz ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T11:46:45+02:00
Rozumiem, ze to jest to zadanie;)
x - zarobki miesieczne pana kowalskiego
x+200 - zarobki miesieczne pani kowalskiej
2x+200 - zarobki miesiecne panstwa kowaliskich

48000=12(2x+200)
2x+200=4000
2x=3800
x=1900 - pan kowalski
x+200=2100 - pani kowalska
59 4 59
2010-03-31T11:58:01+02:00
Dane :
x- wynagrodzenie p. Kowalskiej
x+200 - wynagrodzenie p. Kowalskiego
48000 - razem wynagrodzenie w rok
48000/12 = 4000 - razem wynagrodzenie miesięczne
rozwiązanie:

x+x+200=4000
2x+200=4000 |-200
2x=3800 |:2
x=1900

P. Kowalska zarabia 1900+200=2100
P. Kowalski zarabia 1900


PS. Przepraszam za pomyłkę .

85 2 85
2010-03-31T12:48:40+02:00
Matematyka z + kl. 1 str 180 zad 5
Pani Kowalska zarabia miesiecznie o 200zł więcej od pana Kowalskiego. W ciagu roku oboje razem zarobili 48 tys. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego ?

x-zarobki Kowalskiego
x+200-zarobki Kowalskiej

12(x+x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2400
24x=45 600 /:24
x=1900zł miesięczne zarobki Kowalskiego
2100zł miesięczne zarobki Kowalskiej

75 4 75