Odpowiedzi

2010-03-31T13:28:48+02:00
Alkohole
C2H5-etANOL
C3H7-PROPANOL
C4H9-BUTANOL
C5H11-PENTANOL
KWASY
CH3COOH-K.OCTOWY
C2H5COOH-K.PROPIONOWY
C3H7-K.MASLOWY
ESTRY
HCOOC2H5-MROWCZAN ETYLU
CH3COOC4H9-OCTAN BUTYLU
C3H7COOCH3-MAŚLAN METYLU
CH3COOC3H7-OCTAN PROPULU

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T13:33:47+02:00
KWASY
2 węgle kwas octowy (etanowy) CH₃COOH
3 węgle kwas propinowy (propanowy) C₂H₅COOH
4 węgle kwas masłowy (butanowy) C₃H₇COOH
5 węgli kwas pentanowy C₄H₉COOH
ALKOHOLE
2 węgle alkohol etylowy(etanol) C₂H₅OH
3 węgle alkohol propylowy (propanol) C₃H₇OH
4 węgle alkohol butylowy (butanol) C₄H₉OH
5 wegli alkohol pentylowy(pentanol) C₅H₁₁
ESTRY
2 węgle chyba się nie da
3 węgle mrówczan etylu HCOOC₂H₅
4 węgle propinian metylu C₂H₅COOCH₃
5 węgli octan butylu CH₃COOC₄H₉