Zad1.
Oblicz przyspieszenie jakie siła 100 N nadała ciału o masie 20 kg.
zad 2.
Spadochroniarz opada rochem jednostajnym jego całkowita masa to 70 kg. Oblicz siłę wypadkową działającą na skoczka.
zad3.
jaka siła działa na ciało o masie 0,5 kg jasli spowodował zwiekszenie prętkości o 16 m/s w czasie 2 s

3

Odpowiedzi

2010-03-31T13:36:06+02:00
Zad 1.
m=20kg
F=100N
F=m*a/m
F/m=a
a=100N/20kg
a=5m/s2
Odp: przyspieszenie wynosi 5m/s2.
Zad 2.
m=70kg
g=10m/s2
F=m*g
F=70kg*10m/s2
F=700N
odp: sila wypadkowa wynosi 700N.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T13:36:12+02:00
Zad1.
Oblicz przyspieszenie jakie siła 100 N nadała ciału o masie 20 kg.
F=ma
a=F/m=100/20=5m/s²
zad 2.
Spadochroniarz opada rochem jednostajnym jego całkowita masa to 70 kg. Oblicz siłę wypadkową działającą na skoczka.
W=Q-R
gdzie Q=mg ciazar skoczka
R-opory ruchu
ale R=Q
tzn W=0 1-sz zasada dynamiki
zad3.
jaka siła działa na ciało o masie 0,5 kg jasli spowodował zwiekszenie prętkości o 16 m/s w czasie 2 s

a=ΔV/Δt=16/2=8m/s²
F=ma=0,5*8=4N


Pozdrawiam
2010-03-31T13:45:00+02:00
1.a=F:m
a=100N:20kg=5 m/s²
2.F=0N (pierwsza zasada dynamiki)
3.a=Δv:t
a=16m/s:2s=8m/s²
F=m×a
F=0,5kg×8m/s²=4N