Zad.1 Uzupełnij zdania dowolnymi wyrazami, by zdanie miało sens. Jakby co to wszystko to takie jakby wypracowanie.

W przyszłym roku planuję wyjazd ....., jednak .....
Woda w jeziorze była ....., toteż .....
Zabrałem na spływ i ....., i .....
Podczas ostaniej wyprawy nie byliśmy zadowoleni ani z ..... ani z .....
W zeszłym roku udało nam się wypożyczyć ....., ale ..... kajaki.
Podczas zawodów kajakarskich nie było ani ......, ani .....
Na następny spływ wybierzemy się ze znajomymi na ..... lub .....

Zad.2 Utwórz zdanie z :
a) przydawka + więc + przydawka
b) okolicznik + lecz + okolicznik
c) dopełnienie + lub + dopełnienie
d) okolicznik + ani + okolicznik

2

Odpowiedzi

2010-03-31T14:01:25+02:00
W przyszłym roku planuję wyjazd do Włoch, jednak nie wiadomo, czy rodzice się zgodzą.
Woda w jeziorze była zimna, toteż nie kąpałam się zbyt długo.
zabrałam na spływ i kajak, i kamizelkę ratunkową.
Podczas ostatniej wyprawy nie byliśmy zadowoleni ani z zakwaterowania, ani z zorganizowanych wyciaczek.
W zeszłym roku udało nam się wyporzyczyć pontony, ale chcieliśmy kajaki.
Podczas zawodów kajakarskich nie było ani restauracji, ani toalety.
Na następny spły wybierzemy się ze znajomymi na Hawaje, lub do Grecji.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T14:07:18+02:00
W przyszłym roku planuję wyjazd
na Mazury, jednak wakacje tam tegoroczne zrobiły na mnie duże wrażenie.
Woda w jeziorze była ciepła, toteż korzystałem z okazji i zażywałem kąpieli.
Zabrałem na spływ i kajak, i kapok
Podczas ostaniej wyprawy
nie byliśmy zadowoleni ani z pogody ani z instruktora
W zeszłym roku udało nam się wypożyczyć kapoki, ale mielismy własne kajaki.
Podczas zawodów kajakarskich nie było ani trenera, ani opiekunów
Na następny spływ wybierzemy się ze znajomymi na Mazury lub Góry

a) przydawka + więc + przydawka
ładny kwiatek wiec jest to mój kwiatek
b) okolicznik + lecz + okolicznik
Śpiewał, jąkając się lecz teraz spiew ładnie
c) dopełnienie + lub + dopełnienie
Marcin kieruje ciężarówka lub Adam kieruje busem
d) okolicznik + ani + okolicznik
Nie popłynę do Szwecji ani nie pojadę do Niemiec
3 5 3