1.Księżyc stanowi 0,012 masy ziemi ?
Oblicz mase Księżyca jeżeli masa ziemi wynosi 600 milionów milionów milionów ton .


===========================
2. w jednej szklance mieści sie około 160 g mąki ? Ile gram mąki mieści sie w 0,25 i 0,75 objętości szklanki ?

2

Odpowiedzi

2010-03-31T14:50:09+02:00
1.600 000 000 000 000 000 000t.
0,012*600 000 000 000 000 000 000t=12*600 000 000 000 000 000t = 7200 000 000 000 000 000t
Księżyc waży 7 200 000 000 000 000 000t


2.0,25=160:4=40g
0,75=3*0,25=3*40g=120g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T14:59:11+02:00
1. MK= masa księzyca = 0,012 MZ
MZ = masa ziemi = 600 000 000 000 000 000 000 t
600 000 000 000 000 000 000
0,012 * 600 000 000 000 000 000 000= 72000000000000000 t
Odp. Masa księzyca wynosi 72000000000000000 ton

2.
2. w jednej szklance mieści sie około 160 g mąki ? Ile gram mąki mieści sie w 0,25 i 0,75 objętości szklanki ?
1 szklanka-------- 160g mąki
0,25 szklanki --------- x
x = 40g mąki

1 szklanka-------- 160g mąki
0,75 szklanki --------- x

x = 120g mąki

Odp. W 0,25 objętości szklanki mieści się 40g mąki ,a w 0,75 objętości szklanki mieści się 120g mąki.


1 5 1