Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T15:04:52+02:00
Data-02.03.1846
obszar działań: Galicja Rzeczpospolita krakowska Wieliczka
przywódcy - Edward Dembowski
Postaluta Manifestu :Ustanowiony w Krakowie Rząd Narodowy ogłosił Manifest do Narodu Poslkiego zawierał szereg postulatów m.in. przekazanie chłopom na własność zniesienie pańszczyzny :)

skutki: karków został zajęty przez wojska rosyjskie austryjackie Rz.Krakoska została zlikwidowana

mam nadzieje ze pomogłam :)
powodzenia
2010-03-31T15:07:16+02:00
DATA- luty i marzec 1846r.
Tereny- Rzeczpospolita Krakowska, galicja
Prywódcy- edward Dembowski
postulaty- wprowadzenie uwłaszczenia, zniesienie panszczyzny
Skutki - przyłaczenie ziem Rzeczpospolitej Krakowskiej do zaboru Austriackiego