Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T15:15:14+02:00
Francja- luty 1848r.- zmieny w rządzie - Francja staje sie cesarstwem
Włochy - marzec 1848r. - zjednoczenie panstw włoskich- brak efektów
Prusy - marzec 1848r.- zjednoczenie niemiec- uchwalenie konstytucj
Austria- 13 marca 1848r. - reformy w panstwie- upadek powstania
Węgry- 15(17) marca 1848r.- niepodległośc - upadek powstania
Zabór pruski- marzec 1848r.- niepodległośc- pogorszenie sie sytuacji polaków w zaborze pruskim
Galicja- luty i marzec 1846r. - niepodległosć- przyłaczenie rzeczpospolitej krakowskiej do Austrii
2010-03-31T15:19:00+02:00
Początek rewolucji
francja luty 1848 rok
cele Obalenie monarchy

skutki :Burżuazja ma wpływ na rządy

Włochy P.R :1848
c.władcu bedą wyrażać zgode na rządy konstytucji
s.:na rządy nie wprowadzono reform

Prusy
p.r:marzec 1848
cale.zjednoczenie niemiec
skutki:wycofanie reform

Austra 12-14 1848
cele powstrzymanie studentów i robotników
skutki:uwłąszczenie chłopów

węgry :1848 marzec
cele wyzwolenie kraju z pod panowania austrie
skutki:austria przyłączona do węgier


zabór pruski: 20 marca 1848
cele domagano się reform politycznych
skutki uwonienie więzniów z Maobitu uwięzionych w 1846


galicja 17 marzec 1848
cele uwolnienie więzniów politycznych]
skutki takie jak cele