Pytania z noweli "Kamizelka" :
1. Dlaczego Pani skracała pasek u kamizelki?
2. Dlaczego Pan przesuwał sprzączkę u paska kamizelki?
3. Jakie myśli i uczucia na przemian ogarniały chorego męża i żonę?
4. Czy można powiedzieć że małżonkowie nawzajem się oszukiwali? Dlaczego tak postępowali?

Dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T15:44:45+02:00
1. Aby mąż nie widział w jak szybkim tempie traci na wadze
2. Aby żona nie spostrzegła, że jego stan sie pogarsza
3. strach, niedowierzanie, współczucie, obawa, nadzieja, miłość
4. Tak, jednak było to tzw. kłamstwo w dobrej wierze. Wzajemnie się okłamywali aby dodać sobie otuchy w trudnych chwilach. Oboje cierpieli, jednak nie dawali tego po sobie poznać, aby nie ranić drugiej osoby. Chcieli jak najlepiej wykorzystać ostatnie wspólne lata i wzajemnie sobie ulżyć.

Mam nadzieję że pomogłam:)
10 3 10
2010-03-31T15:54:08+02:00
1. Ponieważ nie chciała zranić męża który ciężko chorował.
2. Ponieważ nie chciał mówić żonie, że jego stan zdrowia się pogarsza .
3.Chorego męża i żonę ogarniał strach, zmartwienie o drugą połówkę, smutek.
4.Tak można powiedzieć,że się oszukiwali ale w dobrej sprawie, ponieważ nie chcieli sami sobie powiedzieć wprost, że choroba jest coraz silniejsza i mąż z dnia na dzień chudnie i robi się coraz słabszy, a którego skutkiem jest rychła śmierć.
9 4 9