Zad 1
Z warszawy do lublina jest 180 km.,w jakim czasie samochód jadący ze średnią prędkością 48 km/ h przejedzie tę drogę?
zad 2
Oblicz jaką drogę przejedzie rowerzysta poruszający się za średnią prędkością 20 km/h w ciągu:
a)kwadransa
b)05 h
c)1,5h
zad 3
Rowerzysta jedzie ze średnią prędkością 18 km w ciągu jednej godziny.Ile kilometrów przejedzie po 105 minutach ,jeżeli będzie jechał z taką samą średnią prędkością?
zad 4
Rowerzysta w ciągu 20 minut przejechał 5 km .Jaką drogę przejedzie w ciągu 2 godzin i 12 minut,jadąc stale z taką samą prędkością?
zad 5
Łyżwiarz porusza się na lodzie z prędkością 5 m/s .Ile kilometrów przejedzie w ciągu 15 minut?
zad 6
Dzika kaczka potrafi w okresie swoich wędrówek lecieć bez przerwy całą dobę z prędkością ok.70 km/h.Jaką odległość przebywa w tym czasie?

2

Odpowiedzi

2010-04-01T13:22:48+02:00
1)
48km - 60 min
24km - 30 min
12km - 15 min
48 * 3 = 144km --> 3h
144km + 24km = 168km --> 3h 30min
168km + 12km = 180km --> 3h 45min
Odp: Samochód w czasie 3h i 45 min przejedzie tą trasę.
2)
20km -> 1h | :2
10km -> 30min | :2
5km -> 15 min
a)kwadrans - 15 min = 5km
b) 0,5h - 30 min = 10 km
c) 1,5 h - 1h i 30 min = 30km
3)
18km/h |:2
9km/30min |:2
4,5km/15min
105 min - 60min (1h) = 45min --> 18 km (odjąłem)
45min - 30min = 15 min --> 9km (odjąłem)
15 min --> 4,5 km
18km +9km+4,5km = 31,5km
Odp: W ciągu 105 min przejedzie rowerzysta 31,5 km
4)
20 min -> 5km | :2
10min -> 2,5km
20min -> 5km | :5
4min -> 1km |:2
2min -> 0,5 km
20min -> 5km | *3
60min (1h) -> 15km
2h i 12 min
2h to 15 + 15 = 30km
12 min to 2,5 km + 0,5 km = 3km
30 + 3 = 33km
Odp: W ciągu 2h i 12 min rowerzysta przejedzie 33km.
5)
5m/s |*60
300m/1min (60s) |*15
4500m/15min
4500m = 4,5km
Odp: Łyżwiarz przejedzie 4,5 km w ciągu 15 min.
6)
doba - 24h
70km/h |*24
1680km/24h
Odp: Kaczka przeleci w 24h 1680km.


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-01T13:37:09+02:00
: - podzielić
* - razy
1/2 - jedna druga

1. czas - droga : prędkość
droga = 180 km
czas = 48 km/h
180/48 = 3,75 godz. = 4 godz i 20 min.
Odp:Przejedzie tę drogę w 4 godz i 20 min.

2. rowerzysta 20 km/h
a)
kwadrans - 15 min.
15 min = 1/4 godz.
20 : 4 = 5 km

b)
05 godz. = 30 min.
30 min = 1/2 godz
20 : 2 = 10 km

c)
1,5 godz. = godz + 1/2 godz.
20 + 10 = 30 km.

3. 18km/h
105 min = 1 godz. i 45 min
45 min = 3/4 godz.
15 min = 1/4 godz
18 : 4 = 4,5 km
4,5 * 3 = 13,5 km
18km + 13,5km = 31,5 km
Odp : Przejedzie 31,5 km

4. prędkość = droga : czas
1km = 1000m
5 * 100 = 5 000m
droga = 5 000m
czas = 20 min.
5 000 : 20 = 250 m/h = 250m/60 min : 10 = 25m/6minut

1godz. i 12 min
12 min = 25 + 25 = 50 m
250 + 50 = 300m
Odp : W ! godz. i 12 min. rowerzysta przejedzie 300 m
Nie jestem pewna co do tego 4 zadania...


5. 5m/s
1min. = 60 sek.
15 min = 15 * 60 =900 sek.
5 * 900 = 4 500 m = 4,5 km
Odp Lyżwiarz przejedzie 4,5 km

6. 70km/h
doba = 24 godz.
24 * 70 = 1 680 km
Odp: Kaczka przeleci 1 680 km.

Mam nadzieję że pomogłam ;]


2 5 2