Odpowiedzi

2010-03-31T16:02:04+02:00
Ja obliczyłam to sobie tak że jak jest 2:3 to dodałam 2+3=5

25:5=5

no i 1=5

białe to 2 więc 2*5=10 jest 10 kafelków białych
zółte to 3 więc 3*5=15 jest 15 kafelków żółtych
1 5 1
2010-03-31T16:03:36+02:00
2:3=b:ż
b+ż=25

2ż=3b
b=25-ż

2ż=3(25-ż)

2ż=75-3ż
5ż=75
ż=15
b=10

Odp. W paczce jest 10 kafelków białych i 15 żółtych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:05:16+02:00
2x/3=y
x+y=25
x+2x/3=25
5x/3=25
5x=75
x=15

15+y=25
y=10
1 5 1