Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:07:49+02:00
Pozytywne
sa ważnym składnikiem pożywienia (m. in. winniczki, ostrygi, omułki, mątwy, kałamarnice i ośmiornice)
wykorzystanie do produkcji biżyterii(np pereł)
negatywne
wyrządaja szkody w uprawach
są żywicielami pośrednimi groźnych pasożytów człowieka
niszczą kadłuby statków i urządzenia portowe (np świdraki)
są poważnymi szkodnikami w hodowlach ostryg, omułków i perłopławów (np rozkolce, drapieżne ślimaki)
10 4 10
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T16:52:20+02:00
Znaczenie mięczaków:


Pozytywne:
* Muszle wykorzystywane są do wyrobu przedmiotów użytkowych i ozdobnych,
* Niektóre gatunki są jadalne (omułki, ostrygi),
* Mięczaki kopalne jako skamieniałości przewodnie służą do określenia względnego wieku Ziemi,
* Komórek nerwowych mięczaków używa się do badań laboratoryjnych z tego względu, że są podobne do komórek ludzkich,
* Z ciała ostryg i kałamarnic można otrzymać pewne substancje działające antybakteryjnie i antywirusowo,
* Jako składnika past do zębów używa się sproszkowanych muszli mątw. Poza tym proszek taki używany jest do polerowania,







Negatywne:
* Wyrządzają szkody w rolnictwie i warzywnictwie (np. pomrowy),
* Są żywicielami wielu pasożytów człowieka i zwierząt,




Liczę na naj. :)
11 4 11