Rolnik rozparcelował część swojej ziemi na mniejsze działki. Pewna rodzina kupiła plac w kształcie trapezu równoramiennego o ramieniu 50m oraz podstawach długości 100m i 40m. Oblicz, ile kosztował 1m² terenu, jeżeli za działkę zapłacono 140 000zł.

Proszę o podanie pełnych obliczeń.

3

Odpowiedzi

2010-03-31T16:14:29+02:00
P-(a+b)*h/2
P- (50+100) *40:2=150*40/2=6000/2=3000m2
140000/3000=46,66zł
Kosztowała 46,66zł
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:18:30+02:00
Rolnik rozparcelował część swojej ziemi na mniejsze działki. Pewna rodzina kupiła plac w kształcie trapezu równoramiennego o ramieniu 50m oraz podstawach długości 100m i 40m. Oblicz, ile kosztował 1m² terenu, jeżeli za działkę zapłacono 140 000zł.

Pole trapezu= 1/2(a+b)*h
x=(100m-40m):2=30m
h²=c²-x²
h²=2500-900
h²=1600
h=40 [m]
P=1/2(100m+40m)*40m=2800m²
140000zł:2800m²=50 zł/m²
1 5 1
2010-03-31T16:27:12+02:00
Rozwiązanie w załączniku