Tekst do zadania:
Bociany przyleciały do swojego starego gniazda 5 kwietnia. Po 140 dniach znów odleciały do ciepłych krajów.
Oto pytanie:
Bociany odleciały w:
a) pierwszej połowie września
b) pierwszej połowie sierpnia
c) drugiej połowie września
d) drugiej połowie sierpnia.

TYLKO Z OBLICZENIAMI!

3

Odpowiedzi

2010-03-31T16:19:56+02:00
140/30=4 r 20

5 kwiecień + 4 miesiące i ok.20 dni ≈ 25 sierpnia

Odp: D
1 3 1
2010-03-31T16:24:11+02:00
Przyleciały 5 kwietnia
140 dni po 5 kwietnia-odleciały
a więc;
5 do 30 kwietnia zostaje 25 dni
maj-31
czerwiec-30
lipiec-31
sierpień-30
a więc odleciały 6 sierpina
odp; b ; pp .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T16:50:30+02:00
5 kwiecień [kwiecień ma 30 dni] 140-25=115
w maju [maj ma 31 dni ] 115-31=84
w czerwcu [czerwiec ma 30dni] 84 - 30 =54
w lipcu [lipiec ma 31 dni] 54-31 = 23
BOCIANY ODLECIAŁY 23 SIERPNIA
1 5 1