Odpowiedzi

2010-03-31T16:42:13+02:00
62,5 x 3,14 = 196,25 cmm szesciennych

19,625 dm szesciennych czyli 19 , 625 litra

WAlec:
objetosc: V=Pp x H
lub:
v= pi r kwadrat x H
Pole powierzchni walca:
Pc= 2Pp+Pb
lub:

Pc=2pi r kwadrat + 2 pi rH
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:43:23+02:00
62.5π = 62.5 * 3.14= 196,25
196,25 cm3= 0.19625 dm3 = 0.19625 l

- bryła obrotowa. Powstaje w wyniku obrotu prostokąta wokół prostej zawierającej jeden z jego boków. Przekrój osiowy walca jest prostokątem.

Na życzenie Archimedesa na jego nagrobku wyryto kulę, stożek i walec.


więcej ciekawostek nie mogłam znaleźć

:DD