Odpowiedzi

2009-11-01T18:30:22+01:00
Przede wszystkim judaizm odróżniał się od buddyzmu tym, że był religią natomiast buddyzm był systemem filozoficzno-etycznym. Od innych religii wschodnich różnił się tym, że był monoteistyczny ( wyznawano wiarę w jednego Boga) natomiast religie bliskiego wschodu były politeistyczne( wiara w wielu bogów). W Buddyźmie dążono do oczyszczenia duszy i ciała i osiągnięcia Nirwany. Judaizm charakteryzował się tym, że lud żydowski ( który był ludem wybranym) zawarł przymierze z Bogiem.
35 3 35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:59:44+01:00
Judaizm i buddyzm mają charakter monoteistyczny. Religie Bliskiego Wschodu politeistyczny. W Judaizmie Żydzi obchodzą szabat i Paschę natomiast w buddyzmie i Religiach Bliskiego Wschodu nie. W Judaizmie nie wyobrażano sobie Boga. W Buddyzmie i Religiach Bliskiego Wschodu Bogów wyobrażano sobie postać ludzką z głową zwierzęcia. W Buddyzmie wierzyli w Nariwany czyli wędrówkę dusz. W Religiach B. Wschodu zmarłym budowano grobowce gdzie chowali zmarłego wraz z przedmiotami potrzebnymi do życia. Wierzyli, że dusza po śmierci żyje ale bez ciała i potrzebuje domu. W Judaizmie nie mieli poglądów na temat życia pośmiertnego.
61 4 61