Odpowiedzi

2010-03-31T16:44:51+02:00
Cp=ms/mr*100%
Cp=110/210*100%
Cp=(w przyblizeniu)52%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T16:48:24+02:00
Ms(masa substancji)-110g
mw(masa wody)- 100g
(rozpuszczalność określa się masą rozpuszczonej substancji w 100g wody w określonej temperaturze)
mr(masa roztworu)=ms + mw= 110g + 100g= 210g

Wzór na stęzenie procentowe(C%) :
C%=ms × 100% : mr
C%= 110g × 100 % : 210g= 52,4 %

Nasycony roztwór azotanu(V)potasu w temperaturze 60°C ma stężenie 52,4 %
2 4 2