Z drutu o długości 96 cm Hania wykonała szkielet ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego o krawędzi podstawy długości 5cm. Krawędź boczna tego ostrosłupa ma długość.......................

Prosze o szybką odpowiedz, mam jeszcze 3 zadania do rozwiązania, kto rozwiąże to dostanie reszte i za każde zadanie dostanie 15pkt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T16:54:53+02:00
6 x 5cm = 30 cm
96 cm- 30 cm= 66 cm
66 cm: 6 = 11 cm

Odp. krawędź boczna 11 cm
2010-03-31T16:55:46+02:00
5cm*6=30cm
96cm-30cm=66cm
66cm:6=11cm
Odp.Krawędź boczna tego ostrosłupa ma długość 11cm.

=]]
momisia
2010-03-31T17:01:22+02:00
W podstawie 6 krawędzi - 5*6 = 30
6 krawędzi bocznych - 6x
6x+30 = 96
6x = 96-30
6x = 66 |:6
x = 11 cm