Odpowiedzi

2010-03-31T17:16:25+02:00
Ponieważ równoleżniki mają różną długość i gdybyśmy chcieli zamienić stopnie na km, musielibyśmy znać długość konkretnego równoleżnika. Południki z kolei mają tę samą długość.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T17:21:14+02:00
Ponieważ równoleżniki mają różne długości i trudno byłoby obliczyć rozciągłość. Przy południkach jest łatwiej, gdyż mają one takie same długości.
2010-03-31T17:56:57+02:00
Ponieważ, zależnie od szerokości geograficznej wartość 1° zmieniałaby się. Na równiku jest największa, potem - w stronę biegunów - maleje, a na samym biegunie wynosi 0km. ;)