Oblicz , w jakim stosunku masowym należy zamieszać :
a) 15 procentowy roztwór z 6 procentowym roztworem , aby otrzymać roztwór o stężeniu 10% .


Odpowiedz do tego z tyłu sprawdzałem jest taka :
4 j.mas . roztworu 15 procentowego i 5j.mas. roztworu 6 procentowego .

Proszę o Dane , Szukane i Rozwiązanie .

Taka była odpowiedz z tylu wiec nie wiem jak do tego to zrobic . Prosze rozwiązanie wszystkiego . Dam najlepszą.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T18:29:34+02:00
Cp 3 - Cp 2 = stosunek masowy roztworu I
Cp 1 - Cp3 = stosunek masowy roztworu II
(skrócony pajączek)
czyli 10 - 6 = 4 -> I roztwór 15 - 10 = 5 -> II roztwór.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T18:40:07+02:00
To jest typowe zadanie z mieszania roztworów o różnych stężeniach. Jest to bardzo łatwo zrobić,a do obliczeń stosuje się tzw. schemat krzyżowy. Po lewej stronie wpisujesz mieszane stężenia, prowadzisz od nich strzałki do środka,a w środku wpisujesz oczekiwane stężenie. Potem tylko odejmujesz od większego podanego stężenia,stężenie oczekiwane, a od stężenia oczekiwanego, mniejsze stężenie,które podano w zadaniu. Wyniki,które otrzymasz z odejmowania to jednostki wagowe roztworów o podanych stężeniach, które należy zmieszać.
Górny wynik odejmowania dotyczy roztworu 15 %,a dolny- roztworu 6%.
Do otrzymania roztworu 10% należy zmieszać 5 jed.wag 6 % roztworu i 4 jed. wag roztworu 15 %.

Schemat masz w załączniku, ułatwi Ci to zrozumienie mojej gadaniny ;)
2 3 2