Do gimnazjum uczęszcza 1000 uczniów. 3/8 wszystkich uczniów stanowią pierwszoklasiści. Uczniów klas drugich jest o 8% więcej niż w klasach pierwszych

1. Ilu uczniów jest w klasach drugich?
a)405
b)80
c)375
d)625


2. Ile procent uczniów klas trzecich przystąpiło do egzaminu gimnazjalnego w częsci matematyczno-przyrodniczej, jeżeli w klasach trzecich było 11 laureatów konkursów przrdmiotowych, którzy są zwolnieni z tego egzaminu?

a) 5%
b)89%
c)95%
d)0,95%


proszę o obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:08:06+02:00
Uczniów z pierwszych klasach jest:
3/8 * 1000=375 uczniów

8% z 375 to
0,08*375=30

W drugich klasach jest:
375+30=405 uczniów

Zad.2
w trzecich klasach jest:
1000-375-400=220 uczniów

osób zwylnionych:
220->100%
11-->x

x=(11*100%)/220=5%
100%-5%=95%
2 5 2
2010-03-31T18:10:08+02:00
Zad.1
1000 * 3/8 = 375
375 * 1,08 = 405
odp:A

zad.2
1000-(405+375)= 1000 - 780 = 220
220-11=209

209:220=0,95
odp:C
3 5 3
2010-03-31T18:24:02+02:00
1.
1000:8=125 125*3=375 375*8%=375*0,08=30
375+30=405 więc odpowiedz a)
2.
1 5 1