Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:11:42+02:00
Mamy podaną drogę:
s = 150 000 000 km = 150 000 000 000 m
prędkość światła to v = 300 000 km/s = 300 000 000 m/s
korzystamy ze wzoru:
V = s/t
przekształcamy by otrzymać czas:
t = s/v
i podstawiamy nasze wartości:
t = 150 000 000 000 m / 300 000 000 m/s = 500 s = 8 minut i 20 s :)
120 4 120
2010-03-31T18:16:02+02:00
Wiem jak to rozwiązać ale "moim sposobem" czyli bez wzorów, bo z fizyki to też takim asem nie jestem..:D

Wyjdzie 8h 33minuty....
Ale różne źródła podają inaczej..:D

No to tak:

światło biegnie z prędkością 300 000km/s
Słońce jest w odległości 150 000 000km od Ziemii

No to: 150 000 000km : 300 000km/s = 500s
1min = 60s
500s : 60s = 8,33(...)


Myślę, że się na coś przydałem:D
Ja też to zadanie miałem u mnie w gimnazjum i zaliczyła mi babka..:P:D
37 3 37