Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T18:35:59+01:00
*poślizg na lodzie idącego człowieka
*przesuwanie się ciał w samochodzie na zakręcie
*siła odśrodkowa - wychylenie siedzisk karuzeli
*odwirowywanie prania w bębnie pralki
*siła Corilisa na obracającej się Ziemi
2009-11-01T18:55:15+01:00
- wylewanie się płynu z otwartego, pociągniętego gwałtownie naczynia
- pośliźnięcie się na oblodzonej powierzchni
- przechylanie się pod wpływem siły dośrodkowej siedzisk kręcącej się karuzeli
- odrzucenie pasażera do tyłu w ruszającym autobusie, a do przodu w hamującym
- spadanie śniegu z ruszającego samochodu
- siła Coriolisa na obracającej się Ziemi, powodująca np., że rzeki płynące na północ mają tendencje do podmywania przeciwnych brzegów, niż te płynące na południe