Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:38:05+02:00
Dane:
R₁ = 12 Ω
R₂ = 1 Ω
R₃ = 2 Ω
R₄ = 3 Ω
U = 24 V
mamy 3 odbiorniki połączone szeregowo, liczymy więc ich opór zastępczy:
Rx = R₂+R₃+R₄ = 1Ω + 2Ω + 3Ω = 6 Ω
teraz mamy 2 oporniki połączone równolegle, R₁ i Rx, liczymy ich opór zastępczy:
1/Rz = 1/Rx + 1/R₁ = 1/6Ω + 1/12Ω = 2/12Ω + 1/12Ω = 3/12Ω
Rz = 12/3Ω = 4 Ω
teraz z prawa Ohma obliczamy już natężenie:
I = U/Rz = 24 V / 4Ω = 6 A
2010-03-31T18:44:24+02:00
R = R2+R3+R4= 1Ω + 2Ω + 3Ω = 6 Ω
1/Rz = 1/Rx + 1/R1 = 1/6Ω + 1/12Ω = 2/12Ω + 1/12Ω = 3/12Ω
Rz = 12/3Ω = 4 Ω
I = U/Rz = 24 V / 4Ω = 6 A
;)