Na wycieczke w gory wybrali sie uczniowie gimnazjum: 93 osoby z klas 1 ,67 osob z klas 2 i 80 z klas 3 dziewczeta stanowily 60% uczestnikow.

1. Ile chłopców uczestniczyło w wycieczce?
2.Jaki % wszystkich uczestników stanowili uczniowie klas 3?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T18:41:37+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:43:51+02:00
93+67+80=240
240*0,6=144
240-144=96
80/240=1/3
1/3=0,[3]
odp:w wycieczce uczestniczyło 96 chłopców . uczniowie klas trzecich stanowią 33,[3]% wszystkich uczestników.