Odpowiedzi

2010-03-31T18:58:28+02:00
Mamy
[10x +y] : [ x+y] = 3 , r 7
[10x +y] :[x =y - 2] = 4, r 5
czyli
10x +y = 3x +3y +7
10x +y = 4x +4y -3
-------------------------
7x - 2y = 7 / *3
6x - 3y = -3 / *(-2)
--------------
21 x -6y = 21
-12x +6y = 6 , dodajemy stronami
---------------------------------
9x = 27
x = 27 : 9 = 3
2y = 7x - 7 = 7*3 - 7 = 21 -7 = 14
y = 14 :2 = 7

Odp. Ta liczba to: 37
spr. 37 : 10 = 3, r 7 oraz 37 : 8 = 4, r 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T18:59:16+02:00
10x+y=3x+3y+7
10x+y=4x+4y-3
7x-2y=7:*3
6x-3y=-3:*(-2)
21x-6y=21
-12x +6y=6
9x=27
x=27:9
x=3
2y=7x-7=7*3-7 =21-7=14
y = 14 :2 = 7