W pewnej szkole było tyle dzieci, że można je było ustawić pełnymi trójkami ,czwórkami,piątkami i szóstkami. Gdyby ustawiono je siódemkami , to zostałoby jedno dziecko.Ile było w tej szkole jeżeli wiadomo , że było ich więcej niż 400,ale mniej niż 600?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:00:48+02:00
Odp. W tej szkole było 540 uczniów.
sprawdzenie :
540 jest podzielne przez 2,3,4,5,6 ale nie przez 7.
1 5 1
2010-03-31T19:57:38+02:00
540:6=90
540:5=108
540:4=135
540:3=180
540:7=77r1

Odp.: Było 540 dzieci.
1 3 1