Zadanie z Matematyki:(,Pomożecie:D?/
1.Przedstaw w postaci ułamka zwykłego i skróć,jeśli to możliwe:
b)0,25= 0,50= 0,75=
c)0,125= 0,375= 0,075
2.Rozszerz ułamki i zapisz je za pomocą przecinka:
3/5=
7/10=
1/8=
13/20=
7/25=
111/500=
21/200=
4/250=
3.Wstaw przecinek po prawej stronie nierówności tak,aby otrzymać nierówność prawdziwą:
a)12,34>1234 b)21,3>998 c)47,25>4813
4.Zapisz podane liczby w kolejności od najmniejszej od największej:
4,023 4,23 2,304 2,34 4,003 4,203 2,043
Pomożecie:)?
Proszę:)

3

Odpowiedzi

2010-03-31T19:04:37+02:00
1. 0,25 = 1/4
0,50 = 1/2
0,75 = 3/4

0,125 = 1/8
0,375 = 3/8
0,075 = 3/40

2.
3/5= 0,6
7/10= 0,7
1/8= 0,125
13/20= 0,65
7/25= 0,25
111/500= 0,222
21/200= 0,105
4/250=0,016

3.
a)12,34>1,234
b)21,3>9,98
c)47,25>4,813

4.

2,043<2,304<2,34<4,003<4,023<4,203<4,23
1 5 1
2010-03-31T19:07:12+02:00
1.
b)
0,25 = ²⁵/₁₀₀ = ¼
0,50 = ⁵⁰/₁₀₀ = ½
0,75 = ⁷⁵/₁₀₀ = ¾
c)
0,125 = ¹²⁵/₁₀₀₀ = ¹/₈
0,375 = ³⁷⁵/₁₀₀₀ = ⅜
0,075 = ⁷⁵⁰/₁₀₀₀ = ¾

2.
3/5= ⁶/¹⁰ = 0,6
7/10= 0,7
1/8= 0,125
13/20= 0,65
7/25= 0,25
111/500= 0,222
21/200= 0,105
4/250= 0,016

3.
a)12,34>1,234
b)21,3>9,98
c)47,25>4,813

4.
2,043<2,304<2,34<4,003<4,023<4,203<4,23
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:09:49+02:00
1.Przedstaw w postaci ułamka zwykłego i skróć,jeśli to możliwe:

/ to jest ułamek

b)0,25= 25/100 = 1/4
0,50=50/100=1/2
0,75=75/100=3/4
c)0,125= 125/1000=1/8
0,375=375/1000= 3/8
0,075=75/1000=3/40

2.Rozszerz ułamki i zapisz je za pomocą przecinka:
3/5=6/10=0,6
7/10=0,7
1/8=125/1000=0,125
13/20= 65/100=0,65
7/25=28/100=0,28
111/500=222/1000=0,222
21/200=105/1000=0,105
4/250=16/1000=0,016

3.Wstaw przecinek po prawej stronie nierówności tak,aby otrzymać nierówność prawdziwą:
a)12,34>1,234
b)21,3>9,98
c)47,25>4,813

4.Zapisz podane liczby w kolejności od najmniejszej od największej:
2,043 : 2,304 : 2,34 : 4,003 : 4,023 : 4,203 : 4,23
3 5 3