PROSZE O ROZWIĄZANIE ZADAN I ZAPISANIE OBLICZEN ! WYNIK PODANY POD ZADANIEM !

1.Oblicz napięcie przyłożone do końców grzałki o oporze 100om , jezeli popłyną przez nią prąd elektryczny o natęzeniu 2,3A
ROZWIĄZANIE : U = 230V

2.Oblicz natęzenie prądu płynącego przez włokno żarówki o oporze 1150om włączonej do napiecia 230 V
ROZWAZANIE : I = 0,2A

2

Odpowiedzi

2010-03-31T19:05:13+02:00
1.
U=R*I
I=2,3 A
R=100 Ω

U=100*2,3
U=230 V

2.
I=U/R
R=1150 Ω
U=230 V

I=230/1150
I=0,2 A=200 mA
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:10:18+02:00
1. R= U/I /× I
U= R × I
U= 100om × 2.3A
U= 230 V

2. R= U / I / × I
R × I = U / ÷ R
I = U/R
I = 230V ÷ 1150om = 0.2 A
3 5 3