Odpowiedzi

2010-03-31T19:09:05+02:00
Dzięki "mechanizmowi" w uchu środkowym w którym zanjduję się ośrodek równowagi
dzięki zmyslowi wzroku,
dzięki licznym znajdujacym się na cąłym ciele powiązaniach neuronów (zakończeniom czuciowo ruchowyych)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:10:55+02:00
Czlowiek informuje sie o tym dzieki zmyslowi rownowagi, ktory znajduje sie w uchu wewnetrznym

licze na naj;)
1 5 1
2010-03-31T19:37:43+02:00
Jest to możliwe dzięki czuciu proprioceptywnym (głębokim).
W układzie ruchu człowieka znajdują się receptory pobudzane czynnością statyczną lub dynamiczną układu mięśniowego. Receptory te występują we wrzecionkach nerwowo-mięśniowych, w ścięgnach, na powierzchniach stawowych,w okostnej oraz w błędniku. Receptory znajdujące się w błędniku są odpowiedzialne za zachowanie równowagi. Proprioreceptory wysyłają informacje do ośrodkowego układu nerwowego o położeniu lub ruchu ciała i poszczególnych kończyn względem tułowia.

pozdrawiam :P
1 5 1