Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T19:16:46+02:00
- 23 VIII - układ Ribbentrop-Mołotow
- 1 IX - agresja niemiecka na Polskę (Fall Weiss), wybuch II wojny światowej, rozpoczęcie ostrzału Westerplatte przez krążownik "Schleswing Holstein"
- 17 IX - agresja sowiecka na Polskę
- 18 IX - internowanie władz polskich w Rumunii, udających się na emigrację
- 27 IX - utworzenie Służby Zwycięstwu Polski (gen. M. Karaszewicz Tokarski) i Szarych Szeregów
- 28 IX - kapitulacja Warszawy, podpisanie układu o przyjaźni i granicy pomiędzy Niemcami a ZSRR, nazywany IV rozbiorem Polski
- 26 X - utworzenie Generalnego Gubernatorstwa na czele z Hansem Frankiem
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T19:17:48+02:00


Polska

1939 r.

- 23 VIII - układ Ribbentrop-Mołotow
- 1 IX - agresja niemiecka na Polskę (Fall Weiss), wybuch II wojny światowej, rozpoczęcie ostrzału Westerplatte przez krążownik "Schleswing Holstein"
- 17 IX - agresja sowiecka na Polskę
- 18 IX - internowanie władz polskich w Rumunii, udających się na emigrację
- 27 IX - utworzenie Służby Zwycięstwu Polski (gen. M. Karaszewicz Tokarski) i Szarych Szeregów
- 28 IX - kapitulacja Warszawy, podpisanie układu o przyjaźni i granicy pomiędzy Niemcami a ZSRR, nazywany IV rozbiorem Polski
- 26 X - utworzenie Generalnego Gubernatorstwa na czele z Hansem Frankiem

1940 r.
- IV-VI - radziecki mord na polskich jeńcach w Katyniu
- 20 V - założenie obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu
1941 r.
- 30 VII - zawarcie układu Sikorski-Majski, nawiązanie współpracy dyplomatycznej między Polską a ZSRR
1942 r.
- przekształcenie Związku Walki Zbrojnej w Armię Krajową
1943 r.
- 19 IV-16 V - powstanie w getcie warszawskim - Mordechaj Anielewicz
- 4 VII - śmierć gen. Władysława Sikorskiego w katastrofie lotniczej w Gibraltarze
- 12-13 X - bitwa pod Lenino
1944 r.
- 1 I - utworzenie Krajowej Rady Narodowej, politycznie związanej z ruchem komunistycznym
- 11-18 V - bitwa pod Monte Casino
- 21 VII - uchwała KRN o utworzenie Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego (E. Osóbka-Morawski)
- 1 VIII-2 X - powstanie warszawskie, zakończone aresztowaniem Komendanta Głównego AK T. Bora-Komorowskiego
- 31 XII - utworzenie Rządu Tymczasowego RP (premier E.Osóbka-Morawski)

- 27 III - aresztowanie 16 przywódców polskiego państwa podziemnego
- 18-21 III - moskiewski "proces szesnastu"
1 1 1
2010-03-31T19:22:26+02:00
1. Podział europy środkowej i bakanów pomiędzy Rosję a Niemcy
2. Pokonanie Francji
3. Obrona Anglii
4. Przystąpienie USA do wojny
5. Agresja Niemiec na ZSRR
6. Operacja Over Lord oraz tzw. D-Day
7. Armia Czerwona przełamuje linię niemiecką
8. Kapitulacja Włoch
9. Zdobycie Berlina

A teraz na dalekim wschodzie
1. Przyłączenie Chin do Japonii
2. Atak Japończyków na Pearl Harbor
3. Kontrofensywa Aliantów
4. Problemy z Japończykami
5. Broń masowej zagłady spuszczona na Nagasaki i Hiroszimę
6. Przyłączenie się Rosji do konfliktu
7. Kapitulacja Japonii
1 1 1