PROSZE O ROZWIĄZANIE DWÓCH ZADAN ! PROSZE O NAPISANIE OBLICZEN ! WYNIK PODANY PONIZEJ !

1.Na oprawce zarówki jest napis 100W/230V . Oblicz opór tej zarówki
2.Przez grzałke elektryczną pod napieciem 230V przepływa prąd o natezeniu 1,5A . Oblicz moc grzałki i moc grzałki jezeli napiecie w sieci spadnie do 200V

wynik a : R = 529om , P1 = 345 w
do drugiego podpowiedz : jesli napiecie spadnie to natezenie praDu takze zmaleje . Nie zmieni sie opor grzałki , P2 = U2 / R , P2 = 261 W - TO JEST WYNIK !


Z GORY DZIEKUJE!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:48:08+02:00
Zad 1
P - moc żarówki = 100 W
U - napięcie zasilające = 230 V
P = U²/R
PR = U²
R = U²/P = 230²/100 = 52900/100 = 529 omów
zad 2
U - napięcie = 230 V
I - pąd = 1,5 A
P - moc przy 230 V = UI = 230 razy 1,5 = 345 W
R - oporność grzałki = U/I = 230/1,5 = 153,3 oma
P1 - moc grzałki przy napięciu 200 V = U²/R = 200²/153,3 = 40000/153,3 =
= 261 W

2010-03-31T19:54:56+02:00
1.
P=100W
U=230V
R=?
----------------------------------------------------
P=U*I
I=P/U=100W/230V=0,43A
I=U/R
R=U/I=230V/0,43A=529Ω
2.
U1=230V
I1=1,5A
U2=200V
P1=?
P2=?
------------------------------------------------
P1=U1*I1=230V*1,5A=345W
R=U1/I1=230V/1,5A=153Ω
I2=U2/R=200V/153Ω=1,3A
P2=U2*I2=200V*1,3A=260W