Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:39:42+02:00
X-ilość kur
y-ilość królików

x+y=100
2x+4y=320

x+y=100
2x=320-4y

x+y=100
x=160-2y

160-2y+y=100
x=160-2y

-y=-60
x=160-2y

y=60
x=160-120

y=60
x=40

odp.kur jest 40
2010-03-31T19:42:38+02:00
X-kury
y-króliki

każde stworzonko ma po jednej głowie;], więc:
x + y = 100

kury mają 2 nogi, a króliki 4:
2x + 4y = 320

z tego mamy układ równań:
x+y=100
2x+4y=320

rozwiążemy go metodą przeciwnych współczynników:
x+y=100 /*(-2)
2x+4y=320

-2x - 2y = -200
2x + 4y = 320
(dodajemy jedno do drugiego)
2y=120 /:2
y=60

x+y=100
x + 60 = 100
x= 100 - 60
x = 40

Odp. Hodowca miał 40 kur.
;]
2010-03-31T20:29:03+02:00
Kur ma 40
królików ma 60
60*4=240
40*2=80
240+80=320