PROSZE O ROZWIĄZANIE DWÓCH ZADAN ! PROSZE O ZAPISANIE OBLICZEN ! WYNIK PODANY PONIZEJ :

1.Oblicz natęzenie prądu płynącego przez zarówke latarki , jezeli przez poprzeczny przekrój jej włokna w ciągu 10 s przepłynąl ładunek 3C

2.Podczas wyładowania burzowego ktore trwa 0,005 s , natezenie prądu błyskawicy wynosi 10kA . Oblicz ładunek przenoszony podczas wyładowania .

odpowiedzi : 1 : I = 0,3 A , S : q = 50 C

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:46:00+02:00
1.
t=10s
q=3C
I=?
--------------------------------------------
q=I*t
I=q/t=3/10=0,3 [C/s=A*s/s=A]
2.
t=0,005s=5*10^-3 s
I=10kA=10^4 A
q=?
------------------------------------------
q=I*t=10^4 * 5*10^-3=50 [A*s=C]
2010-03-31T19:48:30+02:00
1.
I = q : t
I = 3C : 10s =0,3 A

2.
10 kA = 10000 A
q= I*s
q= 10000 A : 0.005s = 50 C
2010-03-31T19:54:46+02:00
1) t = 10 s
Q = 3 C
I = Q / T
I = 3 C / 10 s = 0, 3 A

2) t = 0, 005 s
I = 10 kA = 10000 A
I = Q / t
Q = I * t
Q = 10000 A * 0, 005 s = 50 C

;)