Potrzebuje rozwiązań do tych zadań z geometrii.

Mam odnaleźć brakujące dane.
a) Trapez.
P = 24 cm²
b = 6 cm
h = 3 cm
Tu mam odnaleźć "a".

b) Trapez.
P = 36 cm²
h = 4 cm
Tu mam odnaleźć "a" i "b".

c) Równoległobok:
P: 18 cm²
ha = 3,6 cm
hb = 3 cm
Tu mam odnaleźć "a" i "b".

Z góry dziękuje :)

3

Odpowiedzi

2009-11-01T18:46:08+01:00
Mam odnaleźć brakujące dane.
a) Trapez.
P = 24 cm²
b = 6 cm
h = 3 cm
P=(a+b)h/2
24=(a+6)3/2
48=(a+6)3/:3
16=a+6
a=10

b) Trapez.
P = 36 cm²
h = 4 cm

P=(a+b)h/2

36=(a+b)4/2
18=a+b

c) Równoległobok:
P: 18 cm²
ha = 3,6 cm
hb = 3 cm

P=a*ha
18=a*3,6
a=5cm


P=b*hb
18=b*3
b=6cm
2009-11-01T18:48:13+01:00
A]p trapezu=½[a+b]×h 24=½[6+a]×3 24=[3+½a]×3 24=9+½a ½a=24-9 ½a=15→a=7,5cm b]pole trapezu =½[a+b]h 36=½[a+b]×4→36=2[a+b]→a+b=36:2 a+b=18 a= np.5 b=13 c] pole =ah 18=3,6×a a=18:3,6 a=5cm pole = ah 18=3×b b=18:3 b=6cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:19:04+01:00
A) Trapez
P = 24 cm²
b = 6 cm
h = 3 cm
P=(a+b)h/2
2P = (a+b)h
2P = ah + bh
ah = 2P-bh
a = (2P - bh)/h = 48-18 / 3 = 10cm

b) Trapez
P = 36 cm²
h = 4 cm

P=(a+b)h/2
2P = (a+b)h
(a+b) = 2P/h = 18cm

c) Równoległobok:
P = 18 cm²
ha = 3,6 cm
hb = 3 cm

P=a*ha
18=a*3,6
a=5cm

P=b*hb
b = P/hb = 6cm