Kaseta do radiomagnetofonu ma wymiary : 10,6 cm x 6,8 cm x 1,4cm. Ile takich kaset ustawionych pionowo zmieści się na półce o wysokości 10 cm , głębokości 12 cm i długości 60 cm?
Zapisuj wszystkie obliczenia.

Plis pomóżcie:D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T19:45:23+02:00
Objętość półki:

10*12*60 = 7200cm²

jedna kaseta ma objetosc:

10,6 * 6,8 * 1,4 = 100,91 cm²

7200 / 100,91 = 71 w zaokrągleniu

odp: zmiesci się 71 kaset
2 5 2
2010-03-31T19:48:09+02:00
Objętość kasety = 10,6cm × 6,8cm × 1,4cm
V = 72,08cm² × 1,4cm
V = 100,912cm³

Objętość półki = 10cm × 12cm × 60cm
V = 120cm² × 60cm
V = 7200cm³

7200cm³ : 100,912cm³ = 71 i reszta

Zmieści się 71 kaset.
2 5 2