Pan Wojtek jest teraz 2 razy starszy od syna. 18 lat temu był od niego starszy 3 razy. Wynika z tego, że:
A. Pan Wojtek jest o 18 lat starszy od syna
B. Syn pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.
C. Pan Wojtek 18 lat temu obchodził pięćdziesiąte urodziny.
D. Syn pana Wojtka jest uczniem szkoły podstawowej.

Proszę o odpowiedź wraz z potrzebnymi obliczeniami. ; )
Z góry dziękuję.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T20:19:21+02:00
X -wiek wojtka
y- wiek syna

x=2y
x-18=3(y-18)

x-18=3(y-18)
2y-18=3(y-18)
2y-18=3y-54
-18+54=3y-2y
36=y

x=2y=2*36=72

Porawna odpowiedź to b
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-03-31T20:21:16+02:00
Syn-x-18
tata- 2x -18 (x-18)*3 = 2x-18 3x -54 =2x -18 x=36
wynika z tego ze syn ma teraz 36 lat a ojciec 72 odpowiedź: A NIE może być bo: 72 -18= 54 (a nie 36) odpowiedź C NIE może być ponieważ:
72-18= 54 ( a nie 50)
odpowiedź D NIE może być gdyż: bo uczniem podstawówki jest się do kiedy ma się 13 lat a ten ma już 36 odpowiedź B może być bo: 36-18=18
3 3 3
2010-03-31T20:22:29+02:00
W-wojtek
s-syn

2s=w
3(s-18)=w-18

2s=w
3s-54=w-18

2s=w
3s=w+36

3s=2s+36
s=36
w=72

36-18=18
Czyli odp B
5 4 5