Witam prosze o zrobienie mi tych zadan:

1.Ołtarz wieloskrzydlowy to innaczej...
oltarz trzyskrzydlowy to innaczej...
oltarz piecioskrzydlowy to innaczej...

2. Określ jakie rodzaje reprezentuja:
oltarz wita stwosza to...
oltarz gandawski to..
"sąd ostateczny" hansa memlinga to... plis pomozcie :D

3. Wyjasnij symbole:
krzyz-
baranek-
ryba-
gołab-

2

Odpowiedzi

2009-11-01T19:18:42+01:00
3.Wyjaśnij symbole :

krzyż -jeden z najstarszych symboli ludzkosci,zazwyczaj wiązano go z jakaś forma kultu sił przyrody (ogień,słońce,życie)

baranek - symbol Chrystusa.Baranka Bożego

ryba - jest znakiem pierwszych chrześcijan i symbolizuje Chrystusa

gołab - to symbol milości,wierności,pokoju,przyjaqźni
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:01:35+01:00
1.Ołtarz wieloskrzydlowy to inaczej ołtarz szafiasty
oltarz trzyskrzydlowy to inaczej tryptyk
oltarz piecioskrzydlowy to inaczej pentaptyk

2. Określ jakie rodzaje reprezentuja:
oltarz wita stwosza to pentaptyk
oltarz gandawski to poliptyk
"sąd ostateczny" hansa memlinga to tryptyk

3. Wyjasnij symbole:
krzyz(łaciński)- narzędzie ukrzyżowania Chrystusa, symbol chrześcijaństwa

baranek- symbol Chrystusa, Baranka Bożego

ryba- ze starogreckiego Ichthys- litery tego słowa stanowią też pierwsze litery zdania "Jezus Chrystus Boga Syn Zbawiciel"

gołab- symbol Ducha Świętego
26 4 26