Odpowiedzi

2010-03-31T21:10:54+02:00
Przyjmujemy idealne przemiany energii - spadająca woda całą swą energię potencjalną zamieni w ciepło
Ep=Q
m*g*h=m*cw*deltaT
cw=ciepło właściwe wody=4200
skracamy masy
g=10m/s²
deltaT=gh/cw=10*1054/4200=2,5C
Woda spadając z tej wysokości ogrzałaby się o ok. 2,5 stopni Celsjusza
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T21:30:15+02:00
H=1054 m (wysokość wodospadu)
cw=4200 J/kg•⁰C (ciepło właściwe wody)
g=10 m/s² (przyciąganie ziemskie)
ΔT=? (temperatura, o ile wzrośnie temperatura wody)
Ep=m•g•h (wzór na energię potencjalną wody spadającej z wysokości h)
Q=cw•m•ΔT (wzór na ciepło (zmianę cieła) )
Ep=Q (zasada zachowania energii)
m•g•h=cw•m•ΔT/:m
g•h=cw•ΔT/:cw
ΔT=g•h/cw

ΔT=(10 m/s²•1054 m):(4200 J/kg•⁰C)
ΔT=2,5 ⁰C
1 5 1