Odpowiedzi

2009-11-01T19:00:51+01:00
Tren XIX, jest ostatnim z trenów J. Kochanowskiego poświęconych córce Urszuli. Ma on formę
pocieszającą. Podmiot liryczny śni. W śnie ukazuje mu się matka Urszuli, a zarazem jego żona, która trzymając dziecko na rękach, pociesza smutnego ojca. Oznajmia, ze jego córka ma w niebie bardzo dobre warunki. Żegnając się słowami: "Tego się, synu, trzymaj, a ludzkie przygody ,Ludzkie noś” -poucza go, że takie jest życie, fortuna kołem się toczy i że trzeba żyć dalej.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:02:25+01:00
Tren ten rozgrywa sie w śnie Kochanowskiego,w którym przychodzi matka z Orszulką na rękach twierdząc ,że ona żyje i istnieje a także przekonując że istnieje życie pozagrobowe.Pomaga mu odzyskać chrześcijaństwo i niewątpliwość w wiarę.Wzywa do opamiętania i radzenia sobie samemu,mówiąc ,że czas goi rany.Chce aby pamiętał o prawach fortuny.Nakazuje mu aby nie wątpił w wiarę i trzymał sie opatrzności Bożej ,znosząc po ludzku wszystkie nieszczęścia.Tren XIX nawiązuje do tego,aby Kochanowski sam radził sobie z życiem i swoimi problemami.
5 5 5