1. Zapisz wyrażenie 9-27y+18x w postaci iloczynu.
2. Z pewnej miejscowości wyjechały w przeciwnym kierunku dwa autobusy. Pierwszy autobus jechał z prędkością x km/h, a drugi autobus o y km/h większą niż pierwszy. Jaka odległość między autobusami jest po 3 godz. Zapisz w postaci iloczynu.
3. Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego liczbę składającą się z: x setek, z dziesiątek i 3 jedności.

3

Odpowiedzi

2010-03-31T21:24:42+02:00
1 zadanie:
9*(-3y+2x)

2 zadanie:
3*(2x+y)

3 zadanie:
100x+10z+3

pozdro
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T21:27:39+02:00
1. Zapisz wyrażenie 9-27y+18x w postaci iloczynu.
9-27y+18x=9*1+9*(-3y)+9*2x=9(1-3y+2x)

2. Z pewnej miejscowości wyjechały w przeciwnym kierunku dwa autobusy. Pierwszy autobus jechał z prędkością x km/h, a drugi autobus o y km/h większą niż pierwszy. Jaka odległość między autobusami jest po 3 godz. Zapisz w postaci iloczynu.
I autobus:
x km/h, tzn.
w ciągu 1 godziny przejechał x km
w ciągu 3 godzin trasę 3 razy dłuższą, czyli 3x km

II autobus:
x+y km/h, tzn.
w ciągu 1 godziny przejechał x+y km
w ciągu 3 godzin trasę 3 razy dłuższą, czyli 3(x+y) km

ponieważ jechały z jednego punktu w przeciwną stronę, to odległość będzie sumą wykonanej trasy przez oba autobusy, tj.

3x+3(x+y)=3(x+x+y)=3(2x+y) [km]

3. Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego liczbę składającą się z: x setek, z dziesiątek i 3 jedności.

100x+10z+3*1=100x+10z+3
26 1 26
2010-03-31T21:38:01+02:00
1 zadanie:
9*(-3y+2x)

2 zadanie:
3*(2x+y)

3 zadanie:
100x+10z+3

1 1 1