Zapisz , nieużywając potęg:
masa planety saturn 5,68 razy 10 do potęgi 23 t =
masa planety pluton 1,3 razy 10 do potęgi 19t=
b)
jaki to ułamek zwykły?
o,(5) , 0,(7) , 6,(3)
a to są rozwinięcia dziesiętne!


zad c)
blok reklamowy po głównym wydaniu ,,wiadomości,, trwa przeciętnie
1_
5 godziny.ile to godzin w ciągu roku? zapisz wszystkie obliczenia!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:08:29+01:00
Notacja naukowa lub postać wykładnicza - z tego skorzystam
- masa saturna to 5,68E23 ton
- masa plutona 1,3E19 ton
( zamiana z postaci x razy 10 do n-tej jest banalna - po x piszesz E i wykładnik potęgi dziesiątki np. 5,34 * 10^6 to 5,34E6)

0,(5)=5/9
0,(7)=7/9
6,(3)= 6 i 1/3, czyli 19/3

jeśli to ułamek 1/5 czyli godzina / 5 = 1/5 godziny
1/5 h * liczba dni w roku(przyjmuje że to 365 dni): 1/5 godziny * 365 = 73h

ODP: W ciągu roku to 73h.
2009-11-01T19:22:09+01:00
B)5 kreska ułamkowa 9,
7 kreska ułamkowa 9
6 i 3 kreska ułamkowa 9