Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T22:10:52+02:00
N - ilość biletów normalnych
x - cena biletu normalnego
3*n - ilość biletów ulgowych
y - cena biletu ulgowego

n*x + 3*n*y = 90
y = 66,(6)% * x = 2 * x/3

n*x + 2 * n*x = 90 <można wyliczyć n*x >

Odp.Za normalne zapłacono n * x, a za ulgowe 90 - n*x.
(które można wyliczyć z równania powyżej).


Mam nadzieję, że pomogłam ;p
2010-03-31T22:21:11+02:00
X=ilosć biletów normalnych
y=3x=ilosć biletów ulgowych
y=66⅔%x
y=⅔x
x+3×⅔x=90
x+2x=90
3x=90
x=90:3
x=30
y=3x=90
90×⅔=60
za bilety normalne zapłacono 30 zł, a za ulgowe 60zł
1 3 1