Odpowiedzi

2010-03-31T22:17:12+02:00
X ilość kur ( kura ma 2 nogi)
y - ilość kotów ( kot ma 4 nogi)

x+y=20
x*2+y*4=54

x=20-y
2x+4y=54

2(20-y)+4y=54
40-2y+4y=54
2y=14
y=7

x=13

jest 13 kur i 7 kotów
2010-03-31T22:20:01+02:00
Dane:
razem : 20 zwierząt / 54 nogi
koty-x
kury-y
y+x=20

2y+4x=54 |:2
y=20-x
2y+4x=54
2(20-y)+4x=54
40-2y+4x=54
2y=14
y=7
x=13

13+7=20

Jest 13 kotów i 7 kur :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T22:36:23+02:00
A - liczba kotów (po cztery nogi)
b - liczba kur (po dwie nogi)

a + b = 20
4a + 2b = 54 |:2

a + b = 20
2a + b = 27

pierwsze równanie odejmujemy od drugiego:
a = 7 - liczba kotów
b = 20 - 7 = 13 - liczba kur

jak masz pytania to pisz na pw