Odpowiedzi

2010-03-31T22:53:40+02:00
X-cena książki
y-cena zeszytu

4x+5y=63
x=4y

16y+5y=63
x=4y

21y=63
x=4y

y=3
x=12

x+2y=12+6=18zł.
2010-03-31T22:57:22+02:00
X-książka
y-zeszyt

4x + 5y = 63
x = 4y

4 × 4y + 5y = 63
x = 4y

16y + 5y = 63
x = 4y

21y = 63 / :21
x = 4y

y = 3
x = 4 × 3

y = 3
x = 12

1 książka = x = 12 zł
2 zeszyty = 2y = 2 × 3zł = 6zł

Odp. Za jedną taką książkę trzeba by zapłacić 12 zł, a za dwa zeszyty 6 zł.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T22:58:27+02:00
X-cena ksiazki
y-cena zeszytu

4x+5y=63
x=4y

4*4y+5y=63
21y=63/:21
y=3

4x+5*3=63
4x+15=63/-15
4x=48/:4
x=12

x+2y
12+2*3=12+6=18zl

Odp. Za 1 ksiazke i 2 takie zeszyty zaplacono by 18 zl