Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T23:53:36+02:00
C- wiek córki 2 lata temu
m-wiek mamy 2 lata temu
b-wiek babci 2 lata temu

c+2c+3*2c=133
7c=133
c=19

m=2c=2*19=38

b=2m=2*38=76

teraz:
córka:21lat
mama:40lat
babcia:78lat
2010-03-31T23:55:38+02:00
X-2- wiek córki
(x-2)2- wiek matki
(x-2)2*2- wiek babci

x-2+(x-2)2+(x-2)2*2= 133
x-2+2x-4+4x-8=133
x+2x+4x=133+2+4+8
7x=147/:7
x=27

x+2= 29- obecny wiek córki
(x-2)2= 29*2= 58- obecny wiek córki
2010-03-31T23:56:05+02:00
X - wiek córki
y - wiek matki
c - wiek babci

x + x * 2 + x * 2 = 133
3x * 4 = 133
3x = 133 : 4
3x = 33 , 25
x = 33 , 25 : 3
x = 11,08(3) = 11 lat i 8 miesięcy - wiek córki
y = 11,08 * 2 = 23 , 4 - wiek matki
c = 23 , 4 * 2 = 46,8 - wiek babci