Odpowiedzi

2010-03-31T23:59:27+02:00
168- łączna liczba piłeczek
x+48 pierwsza skrzynka
x- druga skrzynka

x+x+48=168
2x+48=168/-48
2x=120/:2
x=60

b)

3x pierwsza skrzynka
x- druga skrzynka
168- liczba piłeczek

3x+x=168
4x=168/:4
x=42
2010-03-31T23:59:54+02:00
168- łączna liczba piłeczek
x+48 pierwsza skrzynka
x- druga skrzynka

x+x+48=168
2x+48=168/-48
2x=120/:2
x=60

b)

3x pierwsza skrzynka
x- druga skrzynka
168- łączna liczba piłeczek

3x+x=168
4x=168/:4
x=42
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T00:00:46+02:00
X-piłeczki w 1 skrzyni
y-piłeczki w 2 skrzyni
x+y=168--> y=168-x
a) x=y+48
x=168-x+48
2x=216
x=108

y=168-108=60
Odp. w jednej skrzyni 108 piłeczek, w drugiej 60 piłeczek

b)x=3y
x+y=168

3y+y=168
4y=168
y=42

x=3y=3*42=126
Odp. w jednej skrzyni 42 piłeczki, w drugiej 126 piłeczek